Zalety i wady terminali dotykowych POS w branży HoReCa

Branża HoReCa to jeden z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki. Łączy w sobie zarówno hotele, jak i szeroko pojętą gastronomię – restauracje, bary oraz firmy cateringowe. Z racji ogromnej konkurencji panującej w tym sektorze, właściciele firm muszą maksymalnie dbać o poziom obsługi klienta na każdym etapie. Czy terminal dotykowy POS może im w tym pomóc? Jakie są zalety i wady terminali dotykowych POS w branży HoReCa? Tego dowiecie się z naszego dzisiejszego artykułu.

Sprawna, wygodna i profesjonalna obsługa klienta to podstawowy element budowania renomy każdej marki. W branży HoReCa klientowi zwykle zależy na czasie, braku pomyłek i zbędnych powodów do nieporozumień z osobą obsługującą.

Terminal dotykowy POS jest więc podstawowym elementem wyposażenia stanowiska nowoczesnej restauracji, hotelu czy baru. Jest niezwykle ekonomicznym rozwiązaniem, jeśli chodzi o zajmowaną przestrzeń, ponieważ nie wymaga podłączenia dodatkowego komputera z oprogramowaniem. Dodatkowo terminale dostępne są w wielu rozmiarach, dzięki czemu łatwo je dopasować nawet do bardzo małych lokali.

Ten rodzaj terminali można wyposażyć w cenne, dodatkowe funkcje takie jak dodatkowa bateria zasilająca, czytnik kart magnetycznych oraz drugi monitor, na którym klient będzie mógł zobaczyć np. sumę rachunku.

Kolejną zaletą jest dostosowanie do trudnych i zmiennych warunków atmosferycznych. Wysoka temperatura czy wilgoć, która często panuje w lokalach gastronomicznych, szczególnie w bliskiej odległości od kuchni, nie stanowi problemu.

Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu terminal dotykowy POS jest w pełni kompatybilny z zewnętrznymi terminalami płatniczymi, drukarkami fiskalnymi czy szufladami na gotówkę.

Wady terminali POS i dostępne alternatywy

Główną i właściwie jedyną wadą terminali POS może być ich cena, szczególnie w przypadku świeżo upieczonych restauratorów, którzy nie dysponują dużym budżetem.

Alternatywą są tańsze monitory dotykowe, ale te z kolei wymagają podłączenia dodatkowego komputera z właściwym oprogramowaniem. Często po finalnym przeliczeniu kosztów monitora oraz niezbędnych dodatków, może okazać się, że będzie to podobna kwota. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że terminale POS są urządzeniami stworzonymi do pracy 24h na dobę, ich awaryjność jest więc zdecydowanie mniejsza. 

Skontaktuj się z nami i wspólnie porozmawiajmy jakie są zalety i wady terminali dotykowych POS w branży HoReCa.

Podoba ci się artykuł?

Share on facebook
Udostępnij
Share on linkedin
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Jako pierwszy poznaj nasze nowe produkty i dowiedz się o nowych wpisach czy materiałach do pobrania.

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Gotowe!

Chcesz wiedzieć jaki panel dotykowy wybrać w terminalu POS?

Profesjonalny terminal dotykowy POS
czy komputer PC?

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.