fbpx

Sprzęt do sklepu – na co powinienem zwrócić uwagę?

W dobie pandemii koronawirusa wykształcają się nowe zachowania konsumenckie, które z pewnością na stałe zmienią branżę retail. Dotychczas dominujące trendy, które przekonywały do budowania doświadczeń i wywierania wrażeń – zostaną wzbogacone o nowe zasady bezpieczeństwa oraz bezdotykową obsługę. Rynek handlu detalicznego z pewnością ulegnie jeszcze głębszej cyfryzacji, która pozwoli zautomatyzować powtarzalne procesy i wygodniej obsłużyć klienta. Niezbędny do tych wyzwań będzie sprzęt do sklepu, który otworzy przed branżą nowe możliwości.

Profesjonalnie wyposażony sklep to dziś przede wszystkim modułowe stanowisko sprzedażowe, które może być autonomicznym punktem obsługi klienta. W jego skład może wchodzić:

  • posbox – serce układu dedykowane do pracy 24 godziny przez 7 dni w tygodniu, które jest jednostką centralną zarządzającą urządzeniami wskazującymi, peryferyjnymi, czytnikami i wyświetlaczami
  • monitor dotykowy dla personelu – pomaga w intuicyjnej i szybkiej pracy na systemie sprzedażowym,
  • ekran dla klienta – w zależności od wybranej konfiguracji i funkcjonalności (ekran dotykowy dla klienta),
  • czytniki kodów 1D i 2D,
  • szuflada na pieniądze,
  • czytniki kart pracowniczych, lojalnościowych, ale także płatniczych.

Urządzenia przeznaczone do pracy w sklepie, choć są znane z niekomercyjnego i użytkowego zastosowania – odznaczają się specyficznymi parametrami, które umożliwiają ich profesjonalne zastosowanie. Dostępne na rynku urządzenia nie zawsze spełniają specjalistyczne normy. Dotyczy to przede wszystkim zwykłych urządzeń konsumenckich, których zastosowanie wiąże się od samego początku z krótkim okresem gwarancyjnym.

Coraz więcej sklepów decyduje się również na wybór kiosków samoobsługowych, które mogą pełnić funkcję dodatkowego stanowiska sprzedażowego. Takie urządzenia mogą nie tylko rozładować kolejki w godzinach szczytu, zwiększyć średnią wartość rachunku czy zwiększyć sprzedaż produktów komplementarnych. Kioski mogą być również wykorzystywane w sklepach wielkopowierzchniowych, jako wsparcie obsługi przy stoiskach z wędlinami czy serami. Pokrycie ekranu kiosku powłoką antybakteryjną zapewnia większe bezpieczeństwo klientów.

Sprzęt do sklepu - na co zwrócić uwagę

Sprzęt, który pracuje dla ciebie

Oprogramowanie sprzedażowe, które jest dedykowane do pracy w sklepach stacjonarnych wymaga odpowiedniego sprzętu, aby mogło w pełni realizować swoją funkcjonalność. Nieograniczone zasoby programistycznych możliwości są ograniczone jedynie możliwościami sprzętowymi. Dlatego tak istotny jest nie tylko wybór konfiguracji sprzętu, ale także jego sprawność i trwałość. Praca w profesjonalnych warunkach wymaga od sprzętu przede wszystkim:

  • odpowiedniej mocy obliczeniowej,
  • szybkiej pamięci, która umożliwia natychmiastowe wykonywanie operacji,
  • skutecznego chłodzenia, które zapewni nieprzerwaną pracę urządzenia,
  • trwałości kontrolerów, które zapewnią sprawność działania,
  • dużej liczby portów, które umożliwiają podpięcie urządzeń peryferyjnych,
  • długiego wsparcia (wydłużona gwarancja, serwis),
  • długiego życia produktu (gwarancja dostępności modelu przez wiele lat co pozwoli zapewnić unifikację i powtarzalność wyposażenia sklepów w całej sieci),
  • dostosowania do pracy w wymagających warunkach (24 godziny przez 7 dni w tygodniu),
  • odpowiedniej jakości sprzętu, która gwarantuje bezproblemową pracę,
  • kompaktowych wymiarów, co gwarantuje oszczędność miejsca na stanowisku sprzedażowym.

Ważnym elementem stanowiska sprzedażowego jest również dodatkowy ekran, który umożliwia lepszą komunikację z klientem oraz zapewnia dostarczenie dodatkowej treści bez werbalnej komunikacji z personelem. Ekrany dla klienta mogą być wykorzystywane zarówno do realizacji transakcji i pokazywać kupującemu bieżący podgląd wykonywanych operacji (naliczanie cen jednostkowych, wyświetlanie aktualnego stanu koszyka) lub znacznie rozbudowywać komunikację. Dotykowe, kolorowe ekrany umożliwiają wykonywanie dodatkowych operacji, które również podnoszą atrakcyjność sklepu poprzez wyświetlanie multimedialnych treści.

Modułowo?

Moduły dla klienta, to tylko jedna z możliwości rozbudowy systemu sprzedażowego. Dlatego podczas wyboru sprzętu warto zwrócić uwagę na urządzenia, które są konstrukcjami modułowymi, aby w przyszłości mieć możliwość rozbudowy o dodatkowe urządzenia z tej samej serii produktów (w jednakowym kolorze i spójnym designie).

Podoba ci się artykuł?

Udostępnij
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.