Sprzęt do hotelu – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Nowoczesne technologie cyfrowe są częścią naszego codziennego funkcjonowania. Według najnowszych badań ponad 80% Polaków korzysta ze smartfonów, które w znacznej większości nie są starsze niż 2 lata. Technologia ułatwia nam życie i pozwala na szybką i sprawną komunikację. Dlatego tak wiele branż decyduje się na wprowadzenie nowoczesnych urządzeń wspierających obsługę klienta. Sprzęt do hotelu  – jak w przypadku hoteli dobrać sprzęt i na jakie funkcjonalności można liczyć? 

Nowoczesne technologie w hotelarstwie

Ostatnia dekada w branży to prawdziwa rewolucja. Dzieje się to głównie za sprawą nowoczesnej technologii, która zdominowała najpierw systemy rezerwacyjne, a następnie weszła do samych obiektów sterując ich zasobami (automatyka) oraz obsługując gości poprzez samodzielne zarządzanie rezerwacją. Pierwszymi hotelami, które zaczęły korzystać z nowoczesnych rozwiązań były duże sieci, które dostrzegły w technologii możliwość lepszej kontroli i szybszej obsługi. To właśnie stale rosnąca liczba podróżnych wymaga sprawnej organizacji i maksymalnej wydajności. Pojawiające się na rynku nowe obiekty coraz rzadziej konkurują ze sobą na polu cenowym.

Najważniejszymi kryteriami wyboru obiektu są dzisiaj przede wszystkim: lokalizacja, jakość obsługi i komfort pobytu.

Dbając o te trzy czynniki obiekty mają szansę na wysoką ocenę, która jest dzisiaj znacznie ważniejsza od niskiej ceny. Dotyczy to przede wszystkim podróży służbowych, których liczba stale rośnie. Szacuje się, że obecnie aż 20 proc. wszystkich pracowników wyjeżdża w delegację kilka lub kilkanaście razy rocznie. Średni koszt, jaki ponoszą przedsiębiorcy za zakwaterowanie pracownika na jedną noc to obecnie 316 zł. Dla większości firm koszt nie jest jednak tak bardzo istotny, jak udogodnienia, które umożliwiają pracownikom realizację służbowych zadań. Chodzi przede wszystkim o elastyczne meldowanie, dostęp do nowoczesnych technologii i coraz rzadziej – lokalizację. Żeby sprostać wymaganiom nowego rynku przedsiębiorcy z branży  hotelarskiej decydują się na wykorzystanie oprogramowania, które wspomaga zarządzanie całym obiektem. Funkcjonalności systemu są dostępne nie tylko dla menedżerów, ale także dla pracowników obsługi i recepcji, którzy korzystają z nich za pośrednictwem POS-ów. To właśnie z wykorzystaniem tych urządzeń dokonuje się większość operacji – od meldunku po płatność.

Sprzęt do hotelu - na co zwrócić uwagę

Sprzęt do HOTELU – dowiedz się, na co zwrócić uwagę

Wybierając urządzenia do swojego obiektu należy zwrócić przede wszystkim uwagę na poniższe kryteria sprawności: 

Szybkość obsługi

Cała dokumentacja obiektu jest dostępna w jednym systemie więc zarządzanie rezerwacjami powinno być szybkie i proste. Warto zwrócić uwagę na zainstalowane podzespoły, które zapewnią stabilność i szybkość działania systemu. I to nie tylko dzisiaj, ale również za kilka lat, kiedy aplikacje dostaną nowe funkcjonalności, a ich wymagania sprzętowe znacznie wzrosną.

Estetyka

Profesjonalne urządzenia nie podlegają takim trendom, jak urządzenia konsumenckie. Warto postawić na uniwersalną i stonowaną kolorystykę, która nie tylko łatwo dopasuje się do większości wnętrz, ale także podkreśli ich nowoczesny wymiar. Urządzenia powinny posiadać również szeroki zakres konfigurowalności, co pozwoli na ich bezpieczne i dogodne zainstalowanie. Konstrukcja obudowy musi także umożliwiać ukrycie kabli w podstawie urządzenia, aby zapewnić estetyczny i schludny wygląd stanowiska. Seria terminali RT od Posiflex idealnie odnajdzie się w nowoczesnych wnętrzach. Ich smukła obudowa nadaje im bardziej eleganckiego i profesjonalnego wyglądu, który doskonale pasuje do nowoczesnych i dopracowanych w każdym calu hoteli.

Dostępność

Rozwijając swoje przedsiębiorstwo warto korzystać z jednej linii produktów, które zachowują niezmieniony wygląd. Dzięki temu możemy stworzyć konsekwentny i spójny wygląd wszystkich obiektów w sieci hotelowej.

Oferta dostawcy

Warto zwrócić uwagę na kompleksowość oferty dostawcy, od którego zamierzamy zakupić sprzęt. Sprzęt do hotelu to nie tylko terminale dotykowe do obsługi Gości, ale również mobilne urządzenia dla personelu hotelowego. Wyposażenie personelu sprzątającego w tablety od Posiflex czy mobilne terminale PDA gwarantuje natychmiastowy przepływ informacji do hotelowego PMS. To oznacza, że pokój od razu po wysprzątaniu wyświetla się jako gotowy do wynajęcia. Szybko i wygodnie!

Dodatkowe możliwości

Wybierając urządzenia obsługujące system sprzedaży warto zwrócić uwagę na możliwość zainstalowania dodatkowego ekranu dla klienta. Dzięki niemu zawsze wyeksponujemy najważniejsze informacje marketingowe. Personel nie będzie musiał skupiać się na perswazyjnych komunikatach – lepiej zrobi to np. kolorowych wyświetlacz prezentujący atrakcyjne treści i najważniejsze komunikaty zwiększające sprzedaż. Jednak taki ekran nie tylko pozwoli poinformować klientów od której godziny serwujemy śniadanie w hotelowej restauracji, ale dzięki zastosowaniu ekranów dotykowych może również pomóc w obsłudze klienta. Wyświetlanie zgód marketingowych, które Gość hotelowy może od razu zaznaczyć znacznie przyspieszy meldunek i wpłynie pozytywnie na jego wrażenia.

Poza hotelowymi POS-ami coraz popularniejsze stają się kioski samoobsługowe, które umożliwiają samodzielny meldunek gości poza godzinami pracy lub rozładowanie kolejek w godzinach szczytu. Od stoisk sprzedażowych obsługiwanych przez pracowników recepcji różnią się przede wszystkim zakresem funkcjonalności, który jest udostępniony gościom hotelowym. Za pomocą karty lub danych logujących do indywidualnego profilu klienci mogą zarządzać swoją rezerwacją, kupować dodatkowe usługi lub dokonywać opłaty za pobyt. Profesjonalne urządzenia spełniające funkcję samoobsługowego kiosku działają szybko i intuicyjnie.

To właśnie codzienne obcowanie z nowoczesnymi technologiami sprawia, że zdecydowana większość gości przybywających do obiektu nie napotyka trudności w obsłudze urządzeń wykorzystujących do komunikacji ekran dotykowy. 

Błażej Byczkowski

Błażej Byczkowski

Business Development Director

Podoba ci się artykuł?

Share on facebook
Udostępnij
Share on linkedin
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

Jaki panel dotykowy wybrać w terminalach POS?

Ekrany dotykowe wydają się dzisiaj nieodłącznym elementem naszego kontaktu ze światem cyfrowym. To właśnie wykorzystanie zmysłu dotyku sprawia, że urządzenia elektroniczne są nam bliższe i łatwiej możemy się nimi posługiwać. Ich powstanie znacznie ułatwiło nam wykonywanie nie tylko codziennych czynności, jak zakupy, dostęp do informacji czy prowadzenie korespondencji, ale także zrewolucjonizowały pracę na wielu stanowiskach.

Czytaj więcej »

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.