Sprawniejsza obsługa klientów klubów fitness – postaw na kiosk do siłowni

Siłownie i kluby fitness w Polsce podążają od kilku lat za europejskimi trendami. W ciągu minionej dekady wzrosła nie tylko liczba nowoczesnych obiektów, ale przede wszystkim liczba osób prowadzących aktywny styl życia. Jak w czasie wzmożonego ruchu zadbać o sprawną obsługę i satysfakcję klientów? Kiosk do siłowni – co jest w stanie zapewnić?

Branża odrabia straty

Trwająca wciąż pandemia przerwała hossę w branży, która w ciągu ostatniej dekady została zbudowana niemal od nowa. Według statystyk do blisko 3 tys. klubów uczęszcza aż 3 mln Polaków, którzy generują dla branży aż 4 mld zysku rocznie. Podczas wprowadzonych przez rząd obostrzeń zyski te zmalały niemal do zera, a liczba przedsiębiorców, którzy mogli się w tym czasie starać o pomoc w ramach tarcz antykryzysowych nie przekroczyła 15 proc. Większość przedsiębiorców przetrwała jednak długofalowy kryzys choć nie wyszła z niego bez szwanku. Szacuje się, że średnie zadłużenie klubów fitness to ok. 30 tys. zł., choć rekordzista ma do spłaty zaległości przekraczające ponad 1 mln zł. Optymizmu właścicielom firm dostarczają w ostatnim czasie przede wszystkim wyroki sądów, które orzekają na ich korzyść (głównie w sprawie bezprawnie nakładanych mandatów przez policję i Straż Miejską). Analitycy są zgodni co do tego, że będzie to przestroga dla rządu w przypadku chęci ponownego wprowadzenia ograniczeń.

Szacuje się, że przed pandemią w siłowniach pracowało blisko 100 tys. osób.

Jednym z największych problemów z jakimi obecnie zmaga się cała branża jest brak personelu. Szacuje się, że przed pandemią w siłowniach pracowało blisko 100 tys. osób. W wyniku załamania rynku większość z nich była zmuszona do poszukiwania zatrudnienia w innych branżach. Dziś nie wiadomo dokładnie jak duży jest to problem choć zrozumiałe są również obawy przed kolejnymi obostrzeniami, które zapowiada Ministerstwo Zdrowia. Przedsiębiorcy funkcjonujący w branży fitness już teraz przygotowują się na zabezpieczenie swoich przedsiębiorstw, aby uchronić je przed kolejnymi zagrożeniami. Coraz większym wsparciem w tym zakresie okazuje się nowoczesne wsparcie technologiczne, które pozwala nie tylko lepiej zarządzać obiektem, ale także umożliwia wprowadzenie samoobsługowego zarządzania dostępnego dla klientów. W dobie niedoborów kadrowych takie rozwiązanie może się okazać nieocenionym wsparciem w prowadzeniu działalności. 

Samoobsługa w klubie fitness? Zdecydowanie!

Kluby fitness od zawsze starają się nadążać za trendami w dostarczaniu nowoczesnych maszyn i urządzeń wspierających osoby ćwiczące. Kolejnym poziomem, na która wkracza coraz więcej obiektów sportowo-rekreacyjnych są informatyczne centra obsługi. Większość obiektów już teraz korzysta ze wsparcia wirtualnego, które umożliwia dokonywanie opłat, rezerwację czy zapisy na zajęcia.

Dziś, w dobie ograniczonego zasobu personelu możliwe jest przeniesienie również tych funkcjonalności bezpośrednio do obiektu za pośrednictwem kiosków sprzedażowych. Ich fizyczne ulokowanie w obiekcie dostarcza klientom nie tylko wiedzę na temat obiektu, ale także umożliwia samodzielne wykonywanie wielu operacji administracyjnych. Oferują one szereg funkcjonalności m.in. wspierając i odciążając pracowników recepcji.

Kiosk do siłowni – co zapewnia?

Kiosk do siłowni – co zapewnia?

1. Zakup karnetu lub jednorazowego wejścia

Klienci z pomocą kiosku samoobsługowego mogą przedłużyć karnet na najbliższy miesiąc i od razu go opłacić, ale także zakupić jednorazowe wejście.

2. Wsparcie dla recepcji

Kiosk, jako dodatkowe stanowisko, wspomaga pracę recepcji w godzinach szczytu lub po jej zamknięciu. Kiosk może być również jedynym stanowiskiem w godzinach nocnych w siłowniach otwartych całą dobę.

3. Możliwość rezerwacji kolejnych zajęć

Klient może samodzielnie zarezerwować udział w kolejnych zajęciach w kiosku samoobsługowym bez konieczności angażowania pracownika recepcji.

4. Zwiększone zadowolenie klientów

Szybsza obsługa i możliwość samodzielnego dokonania zamówienia zwiększa zadowolenie klientów.

5. Zapis klientów do programu lojalnościowego

Kiosk może również służyć do zapisywania klientów do programów lojalnościowych, przez co pośrednio pomoże zwiększyć lojalność klientów. Dodatkowo, po zakończonych transakcjach może zapraszać do wzięcia udziału w ankietach, które pozwolą lepiej poznać oczekiwania grupy docelowej.

6. Dodatkowe stanowisko informacyjne i reklamowe

Klienci klubu fitness mogą również sprawdzić grafik zajęć na najbliższy czas, poznać nowe zajęcia oferowane przez klub czy aktualne promocje klubowe. Dodatkowo, kiedy nikt nie korzysta z kiosku może on pełnić funkcję reklamową (wyświetlać informacje o aktualnych promocjach, z których klienci mogą skorzystać).

Osoby korzystające regularnie z siłowni cenią sobie coraz częściej anonimowość i samodzielność. Czas poświęcony na przebywanie w obiekcie powinien być przede wszystkim maksymalnie wykorzystany na aktywność fizyczną, a nie sprawy administracyjne. Kiosk do siłowni realnie wpływa na te oczekiwania zapewniając większą swobodę korzystania z obiektu.

Hubert Salamoński

Product Manager

Podoba ci się artykuł?

Share on facebook
Udostępnij
Share on linkedin
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Jako pierwszy poznaj nasze nowe produkty i dowiedz się o nowych wpisach czy materiałach do pobrania.

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Gotowe!

Chcesz wiedzieć jaki panel dotykowy wybrać w terminalu POS?

Profesjonalny terminal dotykowy POS
czy komputer PC?

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.