Profesjonalny terminal dotykowy POS czy klasyczne urządzenia konsumenckie?

Nowoczesne technologie informatyczne od dwóch dekad rewolucjonizują rynek handlu detalicznego w Polsce. Wszystko zaczęło się od pierwszych kas fiskalnych, które pojawiły się w 1993 roku razem z podatkiem VAT. Od tamtej pory na rynku pojawiają się coraz to nowsze rozwiązania wspomagające obsługę stoisk sprzedażowych. Profesjonalne urządzenia bywają czasem zastępowane sprzętem użytkowym, który ma jednak wiele ograniczeń. Jak wybrać sprzęt, aby korzystać z pełnej funkcjonalności i nie martwić się o częste awarie? Terminal dotykowy POS czy klasyczne urządzenie konsumenckie?

Technologie wspierające sprzedaż

Według statystyk stoiska sprzedażowe wyposażone w sprzęt typu POS potrafią zarobić o 15% więcej i aż o 85% zmniejszyć straty wynikające z błędu sprzedawcy. Każdy POS tworzący stoisko sprzedażowe składa się z dwóch elementów: hardware (sprzęt) i software (oprogramowanie).

O sprawność systemów informatycznych dbają programiści i firmy tworzące software, którzy dostarczają niezbędne aktualizacje, aby system był wyposażony np. w bieżące stawki podatku rozliczanego przy sprzedaży. Na jakim sprzęcie system będzie działał najlepiej?

Terminal dotykowy POS czy klasyczne urządzenie konsumenckie?

Przed każdą firmą, która decyduje się na korzystanie z informatycznych systemów wspierających sprzedaż stoi dylemat wyboru sprzętu. Standardowe urządzenia konsumenckie to najczęściej sprzęt, w którym każdy z elementów funkcjonuje oddzielnie – monitor, myszka, klawiatura, drukarka, oddzielny monitor dla klienta. Wymaga to dłuższego czasu na indywidualną obsługę.

Wynika to z tego, że ekran ma większy rozmiar co powoduje konieczność wyszukiwania interesującego elementu na większej przestrzeni, a posługiwanie się myszą i klawiaturą wymaga dużej wprawy i uwagi. Taki komputer zajmuje też dużo miejsca na ladzie, co zabiera miejsce, które można wykorzystać na niewielkie produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem i wysoką sprzedażą. Wielość kabli, która się pojawia sprawia, że stanowisko wygląda niechlujnie. A to tylko początek trudności, jakie może powodować sprzęt niedostosowany do ciągłej pracy. 

Terminal dotykowy POS czy klasyczne urządzenie konsumenckie

Alternatywą dla standardowych komputerów są specjalistyczne urządzenia dotykowe, które profesjonalizują i przyspieszają bezpośrednią obsługę klienta. Największymi zaletami terminali dotykowych POS, bo o nich mowa, są:

  • scalony z jednostką ekran dotykowy, który znacznie trudniej zalać lub uszkodzić lub dedykowane wersje modułowe (pos box i dopasowany monitor dotykowy),
  • intuicyjny i wyraźny wygląd interfejsu użytkownika,
  • możliwość regulacji położenia monitora oraz wybór odpowiedniego rozmiaru ekranu (od 8” w MT-5208A do nawet 21,5” w HC-1521P),
  • ekran dotykowy, który zapewnia intuicyjną obsługę dla każdego użytkownika,
  • chłodzenie pasywne, które nie generuje hałasu. Jest również “czystsze” i praktycznie bezawaryjne w porównaniu z wentylatorami instalowanymi w zwykłym sprzęcie komputerowym,
  • niska awaryjność. Podzespoły jednostki centralnej oraz ekrany są konstruowane w taki sposób, aby zapewnić pełną sprawność w systemie 24/7 przez wiele lat,
  • możliwość znacznie większej rozbudowy o urządzenia peryferyjne (terminale, czytniki itp.) dzięki dostępności odpowiednich portów komunikacyjnych,
  • więcej portów w urządzeniu (kilka wejść USB, COM), które umożliwiają jednoczesne podpięcie wiele dodatkowych urządzeń,
  • zdecydowanie niższe zużycie energii elektrycznej,
  • prosty i uniwersalny design, który sprawdzi się w każdej aranżacji,
  • możliwość ukrycia kabli,
  • bezpośrednie wsparcie serwisowe oferowane przez dystrybutora (w przypadku urządzeń konsumenckich awaria wyklucza sprzęt z użycia nawet na kilka tygodni).

INWESTYCJA

Zastosowane rozwiązania technologiczne, trwalsze materiały i odporne na uszkodzenia ekrany są droższe od zwykłych komputerów lub laptopów. Koszt zakupu okazuje się jednak cenną inwestycją. Wybór profesjonalnego urządzenia minimalizuje ryzyko wyłączenia sprzętu z użytku. Taki terminal będzie służył zdecydowanie dłużej niż standardowy konsumencki komputer. Zapewnia też dużo niższe zużycie energii elektrycznej, które w dłuższym okresie niesie oszczędności rzędu nawet kilku tysięcy.

POSy to pierwszy krok w cyfrowej rewolucji przedsiębiorstwa, która prędzej czy później musi się zacząć. Z każdym rokiem na rynku pojawiają się również coraz nowsze rozwiązania, które nie tylko automatyzują procesy sprzedażowe, ale przede wszystkim generują większe zyski i odciążają personel od żmudnych obowiązków pozwalając zająć się klientem i zapewnić lepszą obsługę w miejscu, gdzie oprogramowanie i sprzęt nie wystarczą.

Podoba ci się artykuł?

Share on facebook
Udostępnij
Share on linkedin
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Jako pierwszy poznaj nasze nowe produkty i dowiedz się o nowych wpisach czy materiałach do pobrania.

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Gotowe!

Chcesz wiedzieć jaki panel dotykowy wybrać w terminalu POS?

Profesjonalny terminal dotykowy POS
czy komputer PC?

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.