Kioski są obecne na świecie od kilku lat. Jednak dopiero w ostatnim czasie zyskują coraz większą popularność, a przedsiębiorcy dostrzegają w tych urządzeniach opłacalną inwestycję. Co wpływa na sukces kiosków samoobsługowych? Jeśli jeszcze się zastanawiasz czy zainwestować w kiosk sprzedażowy, poznaj kilka powodów, dla których zdecydowanie warto.
Po pierwsze, klienci wydają więcej
Istnieją dowody na to, że klienci, którzy decydują się na złożenie zamówienia w kiosku samoobsługowym są w stanie wydać więcej niż ci, którzy udają się do tradycyjnego stanowiska kasowego.
Z czego to wynika? Po pierwsze, klient korzystający z kiosku ma więcej czasu na podjęcie decyzji. Sprzedawca nie popędza, nie wywiera presji, a klienci stojący w kolejce nie wzdychają znacząco. Dzięki wizualnemu przedstawieniu menu czy dostępnej oferty, klient świadomie podejmuje decyzje na co ma ochotę. Odpowiedni system produktów powiązanych (cross-selling) oraz proponowanie droższych zamienników (up-selling) zwiększa średnią wartość rachunku. To wszystko skutkuje tym, że klienci zamawiają w kiosku więcej, niż pierwotnie chcieli kupić.
Po drugie, obsługa klientów jest szybsza
Kiosk sprzedażowy to z założenia dodatkowe stanowisko, które pozwoli na rozładowanie kolejki w godzinach szczytu. Kiosk samoobsługowy pozwala na prezentację oferty hotelu, sklepu czy menu w restauracji w zupełnie nowy wizualny sposób. Dopracowana karta pozwoli podjąć decyzję szybciej niż w standardowej rozmowie ze sprzedawcą, a również motywuje do kupienia dodatków, o których klient na początku nie pomyślał. Dzięki temu kiosk jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów w krótszym czasie. Wyświetlanie podsumowania zamówienia i konieczność potwierdzenia jego poprawności eliminuje ryzyko pomyłki, a co za tym idzie również zwrotu. Zwiększa to zadowolenie klientów, a także nie blokuje stanowiska sprzedażowego dla pozostałych.
Po trzecie, nie oceniaj
Samoobsługa wpływa na przyzwyczajenia niektórych konsumentów. Pojawiają się badania, które podkreślają jak duże znaczenie ma tutaj czynnik społeczny. Osoby, które wstydziły się złej wymowy zamawianego produktu czy oceniającego spojrzenia kasjera kupowały mniej lub co innego, niż wybrałyby korzystając z kiosku samoobsługowego. Korzystając z kasy samoobsługowej jesteśmy w stanie kupić więcej czy zostawić więcej wymagających instrukcji do zamówienia bez obawy przed negatywną oceną.
Po czwarte, testuj i analizuj
Kolejna zaleta kiosków samoobsługowych jest widoczna w obiektach sieciowych. Chcesz wprowadzić promocję? 20% na kawę przy zakupie pączków przez następne dwie godziny? Konieczność poinformowania personelu zajmie wieki. A co jeśli masz możliwość szybkiego zaprogramowania promocji w systemie i ta od razu pojawia się we wszystkich punktach? Dodatkowo kiosk daje 100% pewność, że będzie pamiętał o zaproponowaniu skorzystania z tej promocji klientom. Daje do tego dostęp w wynikach i analizach sprzedaży, a przedsiębiorca może podjąć decyzje czy zrobić z tego stałą akcję czy nie jest to opłacalne. Optymalne zaplanowanie akcji promocyjnych pomoże firmie zwiększyć udział w rynku.
Po piąte, kiosk pracuje nawet wtedy, kiedy nikt z niego nie korzysta
To tylko kilka z wielu zalet kiosków sprzedażowych, które odpowiednio dopasowane do specyfiki Twojego biznesu pozwolą Ci zwiększyć zyski, a finalnie także udział w rynku. Jako producent tych urządzeń jesteśmy w stanie dopasować je do konkretnych wymagań biznesowych. Jeśli pojawiają się jakieś pytania lub chęć wypróbowania sprzętu – daj nam znać. Jesteśmy tu dla Ciebie.