Organizacja stanowiska pracy sprzedawcy – jak je rozbudować?

Stanowiska sprzedażowe w wielu branżach są najpopularniejszym narzędziem do realizacji transakcji zakupowych. Dzięki nowym możliwościom, jakie oferuje zarówno sam sprzęt, jak i oprogramowanie – ich funkcjonalność znacznie wzrasta. Jak rozbudować stanowisko sprzedażowe w miejscu sprzedaży, aby maksymalizować zyski i zbierać kluczowe dane?

Jak wygląda podstawowe wyposażenie stanowiska?

Tradycyjne stanowisko sprzedażowe składa się z terminala dotykowego POS, a także szuflady na pieniądze i czytnika kodów kreskowych. Ten zestaw pozwala zapewnić sprzedawcy szybką i bezproblemową obsługę klientów. Zastosowanie dotykowego komputera POS sprawia, że posługiwanie się systemem sprzedażowym jest niezwykle intuicyjne. Praca przebiega szybko, a dodatkowo sprzęt zajmuje mało miejsca na ladzie sprzedażowej. Profesjonalny sprzęt od Posiflex pozwala na ukrycie kabli w podstawie terminala, dzięki czemu stanowisko wygląda estetycznie, a klasyczny design terminali dopasuje się do każdego wnętrza. Kompatybilna szuflada na pieniądze oraz czytnik kodów kreskowych sprawiają, że praca przebiega jeszcze szybciej.

Chcesz więcej niż standard?

Podstawowe stanowisko sprzedażowe można oczywiście rozbudować. Jedną z dodatkowych możliwości są monitory dla klienta. Zamontowanie ich z tyłu terminala POS wzbogaca stanowisko sprzedażowe o kolejną przestrzeń do komunikacji z klientem. Szeroka gama monitorów pozwala na odpowiednie dostosowanie ich do stanowiska sprzedażowego. Ekrany second display umożliwiają wyświetlanie podsumowania zamówienia, co minimalizuje ryzyko pomyłek i konieczność wprowadzenia poprawek do rachunku. Dodatkowo, pozwala na pokazanie klientom nowości w menu lub oferty promocyjnej. Odpowiednie zaprogramowanie komunikatów pomoże zwiększyć sprzedaż i w konsekwencji zyski. Więcej o zastosowaniu ekranów dla klientów przeczytasz tutaj.

Kolejnym rozwiązaniem, o które możemy rozbudować nasz komputer POS są czytniki kart lojalnościowych, które wzmacniają relację między firmą, a konsumentem. Łatwa obsługa systemu, która nie angażuje dodatkowo klienta czy personelu przyniesie z pewnością korzyści obu stronom transakcji.

Urządzenia zwiększające zakres funkcjonalności zależą od specyfiki sprzedawanych produktów bądź świadczonych usług. Wśród osprzętu, który może również znaleźć się na wyposażeniu POSa są:

  • drukarki bonowe – generujące druk odrębny od paragonu – numer w kolejce, specyfikę produktu, potwierdzenie zamówienia, informację o alergenach czy wartościach odżywczych,
  • waga – podłączona bezpośrednio do punktu sprzedażowego pozwala rzetelnie i szybko rozliczyć transakcję produktów, których cenę ustala się za pomocą jednostek masy,
  • dodatkowa bateria – pozwala nie nieprzerwaną pracę nawet w sytuacji awarii zasilania. Wbudowana w obudowę nie zabiera dodatkowej przestrzeni, którą można dowolnie zagospodarować.
organizacja stanowiska pracy sprzedawcy

Chcesz jeszcze więcej? Postaw na samoobsługę

Rozbudowa stanowiska sprzedażowego ma na celu usprawnienie pracy i w rezultacie przyspieszenie obsługi klientów. Ale co jeśli można zrobić jeszcze więcej? Naszym zdaniem zdecydowanie można. Tu z pomocą przychodzą samoobsługowe stanowiska sprzedażowe. Mniejszym i bardziej podstawowym rozwiązaniem jest terminal dotykowy POS skonfigurowany do zamówień samodzielnych. Wykorzystanie takiego terminala przez klientów, dzięki ekranom dotykowym, nie sprawi im żadnego problemu. Odpowiednio czytelny system pozwoli im samodzielnie przejść całą ścieżkę zakupową, co odciąży personel w codziennej pracy. Jednak jest coś jeszcze, bardziej zaawansowanego – kiosk sprzedażowy. Na pewno każdy natknął się już na takie urządzenie, a nawet z niego korzystał. Wykorzystanie kiosków jest coraz popularniejsze i zyskuje wielu zwolenników. Nie tylko odciąża personel, ale pozwala również zwiększyć średnią wartość rachunku. Takie pełne stanowisko sprzedażowe, dostosowane do ciągłej pracy, może być czynne nawet 24 godziny na dobę! Więcej o kioskach sprzedażowych przeczytaj tutaj.

Rozbudowane systemy POS pozwalają na wykonywanie znacznie większej liczby zadań niż standardowe stanowiska fiskalne. Najnowsze trendy to przede wszystkim autonomiczne stanowiska kasjerskie, które funkcjonują bez potrzeby angażowania personelu. Szczególnie w takiej sytuacji rolę sprzedawcy przejmują właśnie monitory i czytniki, które umożliwiają prowadzenie działań zwiększających zysk z pojedynczych transakcji. Jeśli jeszcze nie wiesz jak rozbudować stanowisko sprzedażowe w swoim biznesie – napisz do nas, chętnie Ci w tym pomożemy.

Podoba ci się artykuł?

Share on facebook
Udostępnij
Share on linkedin
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Jako pierwszy poznaj nasze nowe produkty i dowiedz się o nowych wpisach czy materiałach do pobrania.

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Gotowe!

Chcesz wiedzieć jaki panel dotykowy wybrać w terminalu POS?

Profesjonalny terminal dotykowy POS
czy komputer PC?

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.