Polacy wybierają kioski samoobsługowe?
Kioski samoobsługowe w Polsce pojawiają się sukcesywnie od wielu lat w różnego rodzaju miejscach. Na początku zaczęły je wykorzystywać popularne sieci gastronomiczne i hipermarkety. Od samego początku zyskały sympatię pewnych grup wiekowych, które rozumieją i wykorzystują nowe technologie na co dzień. Należą do nich przede wszystkim tzw. Milenialsi i pokolenie Z. To właśnie dla nich kasy samoobsługowe stały się ciekawą alternatywą, która pozwala skracać czas zakupów i samodzielnie rozliczać transakcję.
Potwierdzają to również ubiegłoroczne badania Selfmaker. Według zebranych danych, aż 73 proc. respondentów deklaruje, że korzysta z kas samoobsługowych ze względu na oszczędność czasu, a 76 proc. konsumentów wybiera je ze względu na wygodę. Tych odpowiedzi udzieliły jednak osoby, które do samoobsługi są przekonane i chętnie z niej korzystają. Z badania również możemy się dowiedzieć, że blisko 49 proc. konsumentów podziela obawę, że nie poradzi sobie z samodzielnym zeskanowaniem produktów. Wiele zależy więc od samego wdrożenia tego nowatorskiego rozwiązania i zastosowania skutecznych zapalników, które przekierują klientów do kas ekspresowych.
Wdrożenie, testowanie – SAMOOBSŁUGOWE zakochanie.
Tak zrobiła jedna z największych w Europie sieci z branży meblarskiej. Po wprowadzeniu kiosków samoobsługowych nie cieszyły się one dużym zainteresowaniem wśród kupujących, ale kilka prostych technik komunikacyjnych sprawiło, że klienci masowo się do nich ustawiają. Zaangażowanie wielkich sieci i koncernów w rozwijanie samoobsługi wyznacza dla całego rynku ważny trend, który pozwala zwiększać przychody i ograniczać koszty. Dlatego warto stosunkowo wcześniej przygotować się na wdrożenie pierwszych rozwiązań, które pozwolą się w przyszłości rozwijać. Jakie atuty mają więc współczesne rozwiązania samoobsługowe, na które możemy liczyć?
PRACA BEZ PRZERW
Kiosk samoobsługowy to przede wszystkim złożony system informatyczny, który składa się z oprogramowania kasowego i sprzętu komputerowego. Tak skonfigurowane urządzenie, jest przeznaczone do pracy w trybie ciągłym, nawet w lokalach funkcjonujących 24/7. W ten sposób zyskujemy nie tylko dodatkowe stanowisko sprzedażowe, które ma zastąpić standardową formę obsługi, ale jego ważne wsparcie. Kiosk samoobsługowy rozładuje kolejki w godzinach szczytu, samodzielnie przyjmie transakcję i wyśle zamówienie na kuchnię lub do systemu magazynowego.
Niższe koszty pracy
Lepsza kontrola nad transakcjami
Efektowna reklama i marketing
Zaangażowanie młodych klientów

Błażej Byczkowski
Business Development Director