Kioski do restauracji zyskują na popularności

Rok 2022 według wielu ekspertów będzie czasem wielu małych rewolucji technologicznych. Rozwinie się przede wszystkim koncepcja Internetu rzeczy oraz wirtualnej rzeczywistości, którą zwiastuje Metawersum. Między powstawaniem kolejnych rozwiązań jeszcze bardziej przyzwyczaimy się do technologii, zmieniając swoje nawyki i przyzwyczajenia. Jak postęp wpłynie na restauracje i jak nadążyć za informatyczną rewolucją? Kioski do restauracji – co musisz o nich wiedzieć?

Technologie odbudowują rynek

Wiele nowoczesnych trendów pojawia się w Polsce tuż po tym, gdy odniosą sukces na rozwiniętych rynkach zachodnich. Dla branży gastronomicznej wyznacznikiem powodzenia nadal jest m.in. rynek amerykański, gdzie przedsiębiorstwa funkcjonują w ścisłej konkurencji ze sobą. Tylko w samym Nowym Jorku funkcjonuje obecnie 23 650 restauracji, które zatrudniają 317 800 osób i wypracowują rocznie 27 miliardów dolarów zysku. To właśnie tam najszybciej rozwijają się również nowoczesne technologie. Technologie, które nie tylko pomagają wygrywać rywalizację na trudnym rynku, ale przede wszystkim pomagają przetrwać w postpandemicznej rzeczywistości. 

Już w 2019 według National Restaurant Association aż 22 proc. klientów restauracji korzystało z samoobsługowych kiosków sprzedażowych, a obecnie w USA wybiera je ponad 30 proc. konsumentów.

Restauracje decydują się na ich instalacje nie tylko ze względu na brak rąk do pracy, ale głównie ze względu na większe możliwości sprzedażowe i udane akcje marketingowe. Największe amerykańskie sieci, takie jak Taco Bell dzięki kioskom sprzedają aż o 20 proc. więcej! Przy okazji generują również wyższą wartość pojedynczej transakcji. Kioski coraz częściej pojawiają się także w polskich restauracjach i sieciach fast food. To właśnie za ich pośrednictwem zmieniają się nawyki i oczekiwania klientów. W wielu lokalach, gdzie zostały zainstalowane kioski samoobsługowe, można zauważyć, że są znacznie bardziej oblegane niż tradycyjne stoiska kasowe.

Za co klienci polubili nową formę obsługi i jakie korzyści oferują samoobsługowe kioski do restauracji?

Szybsza obsługa

W miejscach, gdzie funkcjonują kioski samoobsługowe, udaje się niemal całkowicie wyeliminować kolejki. Składanie zamówień w kiosku jest szybsze i bardziej precyzyjne. Klienci mogą przejrzeć całą ofertę, zobaczyć wszystkie pozycje menu i wybrać to, na co aktualnie mają ochotę. Wizualne przedstawienie dań często pomaga klientom podjąć odpowiednią decyzję, a widoczność wszystkich pozycji pozwala się skupić na swoim zamówieniu.

Krótszy czas oczekiwania

Dzięki kioskom można lepiej zbierać dane o nawykach zakupowych naszych gości. Dzięki temu znacznie łatwiej przygotujesz kuchnię do wydawania najpopularniejszych posiłków. Ponadto personel obsługujący gości może zostać zaangażowany do wydawania posiłków, a nie przyjmowania zamówień. Kiosk może również pełnić funkcje dodatkowego stanowiska sprzedażowego. Dzięki temu, w godzinach szczytu kolejka rozłoży się na więcej stanowisk, a złożenie zamówienia pójdzie dużo sprawniej.

Większe zamówienia

Kioski doskonale realizują podstawowe działania zwiększające sprzedaż. Według najnowszych badań werbalne propozycje składane przez pracowników obsługi są najmniej skuteczną formą sprzedaży. Dodatkowa propozycja, która pojawia się w najbardziej dogodnym czasie składania zamówienia za pośrednictwem kiosku, ma znacznie większe szanse niż wyuczony komunikat zachęcający do dodatkowych zakupów. Ponadto, kiosk nigdy nie zapomni zaproponować rabatu czy drugiego produktu za pół ceny. To, co zostanie skonfigurowane w systemie, w odpowiednim czasie pojawi się na urządzeniu.

Mniej pomyłek

Samodzielne składanie zamówień to przede wszystkim pojedyncza odpowiedzialność. To po stronie zamawiającego pozostają wszelkie decyzje zakupowe. Dzięki temu zamówienia są dokonywane bardziej precyzyjnie, a w przypadku spornej sytuacji o wiele łatwiej sprawdzić, czy zamówienie zostało błędnie złożone, czy też błąd pojawił się podczas wydawania posiłku.

Satysfakcja i komfort

Dla wielu osób składanie zamówienia, szczególnie w warunkach wzmożonego ruchu jest sytuacją stresującą. Klienci, którzy czują zewnętrzną presję, najczęściej znacznie ograniczają swoje zakupy i niechętnie korzystają z dodatkowych propozycji. Kiosk daje klientom swobodę, ale również bardziej konkretne opcje pomagające podjąć decyzję.

Dodatkowa przestrzeń reklamowa

Kioski sprzedażowe w restauracji pracują nieustannie. Nawet wtedy, gdy za ich pośrednictwem nie są składane zamówienia — stają się dodatkową przestrzenią reklamową. Sam ekran kiosku może stać się elementem systemu Digital Signage, wyświetlając dynamiczne treści reklamowe. Badania nad efektywnością tego typu przekazu dowodzą, że dzięki dobrze zoptymalizowanym treściom można zwiększyć sprzedaż o ponad 30 proc.

Kioski sprzedażowe zostały w ostatnim czasie spopularyzowane przez najpopularniejsze bary szybkiej obsługi. To właśnie za sprawą amerykańskich sieci tworzą się nowe nawyki konsumentów, które przeradzają się w oczekiwania w stosunku do rodzimych firm. Wykorzystując w swojej restauracji kiosk samoobsługowy, możemy nie tylko przyciągnąć większą liczbę gości, ale przede wszystkim czerpać wiele korzyści z automatyzacji sprzedaży.

Hubert Salamoński

Product Manager

Podoba ci się artykuł?

Udostępnij
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.