Wielofunkcyjne, cyfrowe urządzenia coraz częściej pojawiają się ostatnio nie tylko w branży sprzedażowej, gdzie rozliczają pojedynczych klientów, ale także w branży usługowej. To właśnie w tym sektorze przedsiębiorcy potrzebują dzisiaj większego wsparcia, które pozwoli uniezależnić i zautomatyzować obsługę skupiając się na jakości oferty. Czy w branży hotelarskiej sposobem na popandemiczne wyzwania będzie samoobsługowy tryb funkcjonowania obiektów? Dlaczego kiosk do hotelu to dobry pomysł?
Kioski sprzedażowe
Ostanie dwie dekady upłynęły przede wszystkim pod znakiem rewolucji, która nadal odbywa się w wirtualnym świecie. To właśnie tam spędzamy coraz więcej czasu, a mobilne urządzenia, które ciągle mamy pod ręką są naszym powszechnym narzędziem. Za ich pomocą wykonujemy coraz więcej operacji, które pozwalają nam realizować realne potrzebny i zadania. Tradycyjny handel wraz z branżą usługową coraz częściej optymalizuje się pod kątem nowoczesnych technologii, aby zatrzeć niewygodną granicę między światem cyfrowym a wirtualnym. Przeciętny konsument, który na co dzień korzysta z internetowych rozwiązań — przyzwyczaja się do nowych rozwiązań, które stają się jego nawykami. Przez to częściej wybieramy te sklepy i usługi, gdzie nowe technologie pozwalają nam zaoszczędzić czas lub pieniądze, a najlepiej dają nam obie te korzyści.
Sposobem na sprawną i wydajną obsługę gości w obiektach hotelowych są od kilkunastu lat samoobsługowe kioski, które stają się coraz popularniejszym rozwiązaniem.
To właśnie za ich sprawą udaje się wielu obiektom prowadzić działalność mimo tymczasowych braków kadrowych czy pozasezonowych przestojów. Kioski doskonale sprawdziły się na rynku gastronomicznym, gdzie nie tylko przyciągają klientów (dziś kolejki ustawiają się do kiosków, a nie do tradycyjnych punktów sprzedażowych), ale także realnie podnoszą sprzedaż wraz z podnoszeniem wartości pojedynczego koszyka. W hotelarstwie pełnią nieco inną, choć podobną funkcję.
Do jakich zadań można zatrudnić autonomiczne urządzenie, które może dla nas pracować w trybie 24/7?
Wsparcie recepcji
Kiosk z powodzeniem samodzielnie obsłuży przyjezdnych. Pozwoli na precyzyjny i sprawny meldunek wraz z wydaniem karty lub kodu do pokoju. Po zakończonym pobycie pozwoli się szybko wymeldować, podsumowując rachunek.
Rozliczenie płatności
Braki personalne na recepcji czy kolejka w szczytowym okresie? Bez obaw możemy przekierować naszych gości do kiosku, gdzie rozliczą płatność lub w dogodnych dla siebie godzinach wykupią wszelkie dodatkowe usługi. Wyposażony w terminal kiosk pozwoli na bezgotówkowe rozliczenie płatności o dowolnej porze bez konieczności angażowania personelu.
Wyższa satysfakcja i elastyczna obsługa
Dzięki hotelowemu kioskowi, goście nie są uzależnieni od recepcji. Mogą się meldować i wymeldowywać o dowolnej porze. Nie muszą czekać na pojawienie się pracownika, a sam proces jest znacznie szybszy niż tradycyjna metoda. Klienci nie tracą czasu na oczekiwania, a wszystkie operacje meldunkowe realizują sami, co mobilizuje ich do rzetelnej administracji wprowadzanych danych.
Rezerwacje
Kiosk do hotelu jest centralnym miejscem zarządzania rezerwacjami. Za jego pośrednictwem w dowolnym momencie można zarezerwować dodatkowe usługi, typu SPA, basen czy siłownia oraz dokonać rezerwacji w hotelowej restauracji. Kiosk jest cały czas do dyspozycji gości, a jego funkcjonowanie umożliwia personelowi skupienie się na innych kwestiach związanych z prowadzeniem obiektu.
Multimedialna recepcja
Pokaźnego rozmiaru ekran, którego wielkość przekracza nawet 21’, zamknięty w nowoczesnej i trwałej obudowie jest nie tylko potężnym narzędziem dla hotelarzy, ale także narzędziem, które daje gościom nowe doświadczenia konsumenckie. Obyci z nowymi technologiami, wiecznie online i wiecznie zalogowani z pewnością chętnie wykorzystają rozwiązanie, które dotychczas pomagało im w robieniu zakupów czy składaniu zamówień w restauracjach. Kioski lubią przede wszystkim zwracać na siebie uwagę i przykuwać wzrok gości. Za ich pośrednictwem, oprócz tradycyjnych zadań meldunkowych, możemy prowadzić atrakcyjne działania marketingowe. Podczas, gdy nikt nie korzysta z kiosku — jego ekran emituje dynamiczne reklamy wizualne, które mogą informować o aktualnych promocjach, zwiększając zainteresowanie ofertą obiektu. Ponadto ustawiony w centralnym miejscu kiosk do hotelu, od pierwszego kontaktu z obiektem daje gościom poczucie wysokiej jakości usługi. Wizerunek, skuteczność działań marketingowych i sprawna obsługa gości hotelowych powinny dać każdemu obiektowi wymierne korzyści, które w szybkim tempie pozwolą zamortyzować inwestycję w kiosk hotelowych.
W ofercie Posiflex jest dostępnych kilka modeli kiosków, które oparte są zarówno na systemie Windows, jak i Android. Zależnie od wykorzystywanego przez hotel systemu jesteśmy w stanie dopasować urządzenie, które doskonale uzupełni ofertę obiektu. Nasi eksperci służą również poradą w kwestii optymalnego wykorzystania tego potężnego narzędzia.

Hubert Salamoński
Product Manager