Jak zaplanować wdrożenie samoobsługowych kiosków sprzedażowych?

Nowoczesne technologie coraz mocniej wpływają na rozwój sprzedaży w wielu branżach gospodarki. Cyfryzacja i automatyzacja procesów daje nowe możliwości, które zwiększają wydajność i podnoszą satysfakcję klientów. Jak zaplanować wdrożenie samoobsługowych kiosków sprzedażowych w swojej firmie i na co zwrócić uwagę przy ich wyborze?

Samoobsługa coraz popularniejsza

Kioski samoobsługowe od kilku lat skutecznie popularyzuje branża gastronomiczna. To właśnie tam nowa forma obsługi sprawdziła się najlepiej, gwarantując wysoką wydajność i stabilność. W ślad za gastronomią coraz częściej idą również inne sektory, gdzie liczy się przepustowość sprzedaży i satysfakcja klientów. Z kiosków korzystają już nie tylko wyłącznie młodzi ludzie obcujący z nową technologią, ale wszystkie inne osoby niewykluczone cyfrowo. Przyjazny i intuicyjny interfejs kiosków przekonuje do siebie coraz większą rzeszę klientów, którzy chętnie korzystają z nowego rozwiązania. Rosnący trend samoobsługi zwiastuje przede wszystkim zainteresowanie nią wielkich sieci i koncernów. Duże przedsiębiorstwa od nowych technologii oczekują przede wszystkim stabilności, nieograniczonej wydajności i skuteczności w prowadzeniu działań marketingowych. Rosnąca powszechność kiosków samoobsługowych wykształca u konsumentów nowe nawyki, które tworzą nowe wymagania wobec przedsiębiorców. Coraz częściej wybieramy miejsca z dostępną samoobsługą, porzucając tradycyjne formy zakupów. Klienci doceniają nowoczesne kioski ze względu na komfort obsługi, przejrzystość procesu zakupowego i kontrolę nad realizowaną transakcją.

Planowanie inwestycji w kiosk samoobsługowy

Wykorzystanie nowego sposobu bezpośredniej obsługi klientów wymaga konkretnych działań, które powinny poprzedzić realizację inwestycji. Kiosk, który chcemy ustawić w przestrzeni lokalu, posiada wiele ważnych funkcjonalności zmieniających logistykę i system obsługi. Warto zweryfikować wcześniej swoje oczekiwania i przeznaczenie urządzenia, którego praca wpłynie na całe przedsiębiorstwo.

Technologia

Nowoczesne urządzenie, jakim jest kiosk sprzedażowy, opiera się na zautomatyzowanych procesach, które mają konkretny harmonogram działania. Aby usprawnić i przyspieszyć proces realizacji zamówień i dokonywania zakupów warto zadbać o stałą dostępność produktów i sprawną realizację zleceń. Warto pamiętać, że kioski znacznie eliminują obieg fizycznej gotówki, ułatwiając wszelkie transakcje finansowe. Za sprawą technologii wykorzystywanej przez samoobsługowe kioski nie tylko szybciej obsłużymy i rozliczymy zakupy, ale także przeprowadzimy sprawne akcje marketingowe. Badania nad funkcjonalnością kiosków pokazują, że narzędzia upsellingowe wykorzystywane przez kioski potrafią podnieść wartość pojedynczego koszyka nawet o 30 proc. w porównaniu do tradycyjnej obsługi.

Współpraca

W biznesie kioski są sposobem na duże braki kadrowe, z którymi borykają się tysiące firm. Funkcjonowanie kiosku zapewnia stałą wydajność i bezawaryjność, ale nie zastąpi nigdy całkowicie tradycyjnej obsługi. Zrezygnowanie ze wszystkich stanowisk kasowych niosłoby ze sobą ryzyko utraty części zleceń i zakupów. Mimo popularności nowych technologii i płatności bezgotówkowych nadal wielu klientów świadomie wybiera wyłącznie bezpośredni kontakt z personelem i płatności gotówkowe. Kioski są narzędziem wspierającym sprzedaż i pracę personelu, który dzięki nim może lepiej planować swoje codzienne obowiązki.

Umiejscowienie

Właściwe umiejscowienie kiosku sprzedażowego jest bardzo ważne. Warto zaplanować miejsce instalacji samego kioski w kontekście całej przestrzeni obiektu. Mimo, że transakcje z wykorzystaniem kiosku są znacznie szybsze niż przy tradycyjnej kasie, to i tak potrafią się tworzyć wokół nich kolejki. Należy na nowo przemyśleć wszystkie ciągi komunikacyjne w lokalu oraz pomyśleć o tym, że z kioski są również dobrymi nośnikami multimedialnych reklam. Kiosk powinien być dobrze wyeksponowany w centralnej części oraz zapewniać swobodne dojście od każdej strony. 

Wybór

Spośród urządzeń dostępnych na rynku warto wybrać takie, które odznaczają się doświadczeniem i zweryfikowaną trwałością. Decydując się na kiosk samoobsługowy, warto zwrócić uwagę na:

Dostępność

Warto wybrać dostawcę, który stale dysponuje ofertą konkretnych urządzeń. Dzięki temu w każdej chwili możemy sięgnąć po kolejny kiosk.

Peryferia

Nowe technologie to nie tylko kioski sprzedażowe, ale także cała gama urządzeń, które wspierają funkcjonowanie firm. Aby zapewnić spójność estetyczną i technologiczną wybierzmy dystrybutora, który oferuje szeroką gamę urządzeń.

Serwis

Dostęp do polskiego i szybkiego serwisu gwarantuje nie tylko natychmiastowe usuwanie usterek, ale także długą żywotność urządzenia, w które zamierzamy zainwestować.

Gwarancja i indywidualne podejście

Tylko nieliczne firmy sprzedające kioski samoobsługowe są w stanie zagwarantować długą gwarancję i indywidualne podejście do obsługiwanych klientów. Stały kontakt z firmą sprzedającą sprzęt oraz profesjonalnie traktującą klientów jest gwarancją bezpiecznego i stabilnego funkcjonowania.

Doświadczenie producenta

Przy inwestycji w kioski sprzedażowe warto zastanowić się nad partnerem biznesowym, z którym decydujemy się na współpracę. To powinna być firma z wieloletnim doświadczeniem, nie tylko w tych urządzeniach, ale również innych, które wspierają codzienną pracę personelu. Doświadczenie zbierane przez wiele lat i na całym świecie na pewno pozytywnie wpływa na zrozumienie potrzeb klientów i odpowiednie zaprojektowanie kiosków.

Jak zaplanować wdrożenie samoobsługowych kiosków sprzedażowych w swojej firmie? Inwestycja w nowoczesne urządzenia powinna być odpowiednio przemyślana i zaplanowana. Firma, od której kupisz kioski stanie się Twoim wieloletnim partnerem biznesowym. Wykorzystaj wiedzę i doświadczenie Posiflex, które w połączeniu z umiejętnościami doradców biznesowych pozwoli Ci na jeszcze lepszy rozwój Twojej firmy.

Hubert Salamoński

Product Manager

Podoba ci się artykuł?

Share on facebook
Udostępnij
Share on linkedin
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

Obsługa klientów w gastronomii – poznaj 10 sposobów na zbudowanie trwałej relacji, cz.1

Lojalność to jedna z najbardziej oczekiwanych przez restauratorów cech, jaką mogą odznaczać się goście. Najnowsze badania nad wpływem poziomu satysfakcji klientów na świadczone przez restauratorów usługi pokazują, że lojalność to nie tylko wyższe zyski ale również niematerialny wkład w rozwój firmy. Jak w takim razie stworzyć obiektywnie dobre warunki restauracyjne w dobie indywidualizacji gustów i jak wykorzystać do tego nowoczesne technologie?

Czytaj więcej »

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.