W większości branż, gdzie sprzedaż realizowana jest bezpośrednio, to właśnie stoisko kasowe jest punktem stycznym między klientem a sprzedawcą. Właśnie w tym miejscu są najczęściej podejmowane decyzje zakupowe. Dzięki dodatkowym rozwiązaniom technologicznym można w łatwy sposób zwiększyć zysk z pojedynczej transakcji bez konieczności angażowania personelu. Jedno z rozwiązań to ekrany dla klienta – sprawdź czy warto.
Dodatkowe możliwości - większe zyski
Stoiska kasowe w punktach sprzedaży służą zazwyczaj wyłącznie do finalizacji transakcji i rozliczenia między sprzedawcą, a kupującym. Jednak nowe rozwiązania sprzętowe pozwalają dzisiaj na znacznie więcej. Takie technologie, jak płatności zbliżeniowe czy kasy samoobsługowe zagościły w wielu branżach na stałe. Pozwalają przede wszystkim skrócić czas obsługi klientów i poprawić ich satysfakcję z dokonywania zakupów. Obcowanie z urządzeniami mobilnymi, technologie dotykowe i intuicyjne interfejsy sprawiają, że niemal do zera spada dziś tzw. wykluczenie cyfrowe.
Dzięki nim można znacznie wzbogacić komunikację z klientami i wykluczyć błędy i nieporozumienia w dokonywanych transakcjach (wyświetlanie cen produktów, nazwy, gramatury itd.). Są jednak przede wszystkim cennym narzędziem marketingowym. Dzięki monitorowi dla klienta możemy przekazywać angażujące treści, które pozwolą nam realizować ważne strategie marketingowe i maksymalizować zysk z każdej transakcji dokonywanej przy stoisku kasowym.
Monitor dla klienta na przykładzie
Wyobraź sobie, że posiadasz piekarnię. Codziennie odwiedza Cię mnóstwo klientów, a kilkoro z nich pyta o dostępność chleba bezglutenowego. Postanawiasz wprowadzić taki chleb do swojej oferty, żeby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów. Prosisz ekspedientkę, żeby informowała przy każdej transakcji o nowości w menu. Godziny poranne, długa kolejka, zamieszanie – kto by pamiętał o wydłużaniu obsługi jednego klienta mówiąc o bezglutenowym chlebie? Oczywiście produkt leży na półce w widocznym miejscu, ale nikt go nie zauważa. I tu z pomocą przychodzi monitor dla klienta przyczepiony do tylnej obudowy terminala dotykowego POS. Na monitorze klient widzi piękne zdjęcie nowego chleba i atrakcyjną cenę.
Cross-selling i up-selling
To w ostatnim czasie coraz popularniejsze techniki marketingowe, które pomagają sprzedawcom zwiększyć zysk z pojedynczej transakcji, wzmocnić przywiązanie do marki oraz podnieść poziom satysfakcji z dokonywanych zakupów. Dzięki tym technikom wiele firm stara się również budować lojalnościową więź z kupującymi, którzy mogą liczyć na wyjątkowe oferty niedostępne u konkurencji.
Techniki te są najczęściej stosowane werbalnie przez pracowników obsługi i kasjerów, którzy mniej lub bardziej nachalnie starają się zaproponować dodatkowe produkty (cross-selling) lub podnieść wartość zakupów poprzez proponowanie droższych produktów lub ich większej ilości (up-selling). Obie techniki można dziś skutecznie zautomatyzować stosując dodatkowy monitor dla klienta. Monitor, który podnosi także wartość estetyczną stanowiska sprzedażowego pozwala przede wszystkim na:
- automatyzację procesów sprzedażowych (wyświetlanie oferty, informacje o promocjach dnia, zestawach itp.)
- mniejsze zaangażowanie personelu i budowanie pozytywnego wizerunku pozbawionego nachalnych technik werbalnych,
- bieżące informowanie o transakcji,
- wyświetlanie reklam i spotów,
- możliwość interaktywnej obsługi dzięki ekranom dotykowym (samodzielne konfigurowanie zamówień, przeglądanie oferty, wybór dostępnych opcji),
- przeprowadzenie ankiet wśród klientów oraz wyrażenie zgody na udział w kampaniach marketingowych.
Szeroka oferta ekranów dla klienta pozwala dostosować stoiska sprzedażowe do indywidualnych oczekiwań każdej branży. Dzięki ich wszechstronnemu zastosowaniu doskonale odnajdą się w takich branżach, jak gastronomia i piekarnie czy niemal wszystkie sektory sprzedaży detalicznej (sklepy odzieżowe, elektroniczne czy budowlane). Każda lokalizacja, gdzie zachodzi indywidualna interakcja z klientem pozwala na wyposażenie stoisk w dodatkowe monitory dla klienta. W niektórych przypadkach sprawdzą się tylko proste wyświetlacze tekstowe, dzięki którym klient może widzieć podstawowe informacje o realizowanej transakcji. Jednak to wyświetlacze graficzne są dzisiaj topowym rozwiązaniem, które poza przekazywaniem informacji pozwalają na interakcję z klientem i realizowanie celów sprzedażowych. Każde urządzenie, które stanie się dodatkowym wyposażeniem punktu sprzedażowego musi spełniać odpowiednie parametry, aby mogło gwarantować skuteczność funkcjonowania. Przy wyborze sprzętu warto więc zwrócić uwagę na takie parametry, jak:
- kompatybilność z osprzętem kasowym (W przypadku Posiflex ekrany dla klienta są kompatybilne z terminalami dotykowymi, dzięki czemu są zasilane i mają przesyłany obraz przez jeden kabel. To ogranicza liczbę kabli na stanowisku sprzedażowym. Są montowane do tylnej obudowy, dzięki czemu nie zabierają miejsca na ladzie.),
- jakość wyświetlacza (możliwość ekspozycji materiałów graficznych w wysokiej jakości),
- odpowiedniej wielkości ekranu (w ofercie Posiflex znajdują się ekrany od 7 do nawet 15”),
- możliwość dopasowania kąta nachylenia ekranu second display (umożliwia dopasowanie do warunków lokalowych),
- trwałość urządzenia i jakość materiałów (gwarantujące pracę 24/7/365).
Monitory dla klienta podnoszą dodatkowo atrakcyjność przestrzeni sprzedażowej poprzez atrakcyjność prezentowanych treści i nowoczesną formę obsługi klientów. Ich zastosowanie z pewnością przyciągnie klientów, którzy coraz częściej wybierają miejsca nawiązujące do ich codzienności jaką są urządzenia mobilne.