Ekrany dotykowe – poznaj 6 zalet zastosowania ich w biznesie

Popularność ekranów dotykowych nigdy nie była większa niż dzisiaj. Każdego dnia pojawia się więcej urządzeń, które obsługujemy jedynie za pomocą naszych dłoni. Ekrany dotykowe pojawiają się nie tylko w urządzeniach konsumenckich. Coraz więcej firm zauważa korzyści jakie płyną z ich zastosowania i inwestuje w profesjonalne urządzenia, które wykorzystują technologie dotykowe. Jakie są zalety stosowania takich ekranów? Dlaczego warto się zdecydować na taką inwestycje?

EKRANY dotykowe w świecie profesjonalistów

Chociaż większości wykorzystanie paneli dotykowych kojarzy się z użytkiem konsumenckim – smartfony, tablety czy nawet laptopy – to odgrywają one dużą rolę również w świecie biznesu. Każdy z nas codziennie napotyka w swoim otoczeniu pracowników, którzy do obsługi klienta wykorzystują urządzenia z ekranem dotykowym. Sprzedawca w sklepie nabija do systemu zakupy klienta, pracownik stacji benzynowej kilkoma kliknięciami finalizuje transakcje na urządzeniu POS, personel hotelowy potwierdza check in Gościa, a w znanej sieciówce fast food kupujemy średni flat white w interaktywnym kiosku. Jesteśmy przyzwyczajeni do obsługi z wykorzystaniem ekranów dotykowych, która jest niezwykle intuicyjna i prosta. Ale czy na pewno wiesz dlaczego warto wykorzystywać ekrany dotykowe w swojej firmie?

Ekrany dotykowe – poznaj 6 korzyści ich zastosowania

Poznaj 6 korzyści z wykorzystania ekranów dotykowych

1. Szybkość i prostota wykorzystania

Praca na ekranach dotykowych jest bardziej intuicyjna, a dzięki temu szybsza, niż praca za pomocą urządzeń wskazujących – myszek czy klawiatury. Przyzwyczajenie społeczeństwa do wykorzystania takich ekranów sprawia, że nauka korzystania np. z systemu sprzedażowego jest skrócona do minimum.

2. Oszczędność miejsca

Wykorzystanie ekranu dotykowego w urządzeniach POS (zwyczajowe 15”) zapewnia więcej miejsca na ladzie sprzedażowej. Nie ma konieczności dodawania urządzeń wskazujących, które nie zabierają przestrzeni. Jest to szczególnie istotne w przypadkach, w których szybkość działania jest równie istotna jak wygląd i estetyka miejsca. Pozostawienie wystarczającej przestrzeni na produkty dosprzedawane przy kasie czy ukrycie kabli w podstawie w przypadku eleganckiej restauracji – ekrany dotykowe w terminalach POS zapewniają te swobodę.

3. Zwiększona efektywność

Ekrany dotykowe w terminalach POS od Posiflex mają dodatkowe zabezpieczenia i ulepszenia, które wpływają pozytywnie na efektywność personelu. Wykorzystane w terminalach sprzedażowych ekrany pojemnościowe z 10 punktami dotyku sprawiają, że są niezwykle czułe na każdy dotyk. W zależności od biznesowych potrzeb w ofercie znajdują się również ekrany rezystywne, które reagują nawet na dotyk w rękawicach roboczych. Dzięki temu pracownik fabryki korzystający z terminala wykonuje swoje zadania szybciej. Dlaczego? Bo nie musi ciągle zdejmować i zakładać rękawic, żeby wprowadzić coś do systemu. Dodatkowo, ekrany są wyposażone w odpowiednie certyfikaty szczelności – IP44, IP65 – co zapewnia odporność na nawet ekstremalne warunki. Z tych ekranów dotykowych można korzystać przy skrajnie wysokich i niskich temperaturach, w wilgotnych środowiskach czy nawet tam, gdzie występuje ryzyko zalania.

4. Możliwość zaangażowania klientów

Prostota wykorzystania ekranów dotykowych pozwala zaangażować w proces sprzedażowy również klientów końcowych. Coraz popularniejsze stanowiska samoobsługowe nie cieszyłyby się takim powodzeniem, gdyby nie zastosowanie znanej wszystkim technologii dotyku. Intuicyjność systemów w połączeniu ze zmysłem dotyku powoduje, że klienci są w stanie samodzielnie przejść ścieżkę zakupową i dokonać płatności samodzielnie. To odciąża personel, ale również minimalizuje kolejki w godzinach szczytu czy usuwa barierę językową w przypadku obcokrajowców – a to tylko kilka z wielu zalet stanowisk samoobsługowych.

5. Łatwość utrzymania w czystości

Ekrany dotykowe wykorzystane w terminalach POS są zazwyczaj szklane. To sprawia, że niezwykle łatwo utrzymać je w czystości. Jest to niezwykle istotne zarówno z punktu widzenia pracowników – w końcu komu lepiej pracuje się na brudnym monitorze? Szczególną istotność zyskało to jednak w ostatnich latach, kiedy dezynfekcja i dbanie o czystość powierzchni wspólnych jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

6. Duży wybór

Technologia dotykowa od jakiegoś czasu nie jest już zarezerwowana jedynie dla smartfonów. Dzięki temu terminale dotykowe oferują najróżniejsze rozdzielczości i rozmiary ekranów, co sprawia, że każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. W ofercie Posiflex dostępne są terminale, których ekrany mają od 8” do nawet 21,5”.

Ekrany dotykowe na stanowiskach sprzedażowych zapewniają przede wszystkim szybką i intuicyjną obsługę. Pomagają znacznie zredukować kolejki i skrócić czas obsługi pojedynczego klienta. Tradycyjne urządzenia wskazujące (klawiatura, mysz podłączone do komputera PC), które wymagają znacznie więcej przestrzeni, uwagi i liczby wykonanych operacji – nie spełniają oczekiwań, jako narzędzia sprzedaży. Upowszechnienie ekranów dotykowych za sprawą urządzeń konsumenckich sprawia również, że czas wymagany na szkolenie nowego pracownika ulega znacznemu skróceniu. Zainwestuj w ekrany dotykowe, które są łatwe w obsłudze, wygodne i szybkie.

Nie wiesz czy wybrać terminal z ekranem pojemnościowym czy rezystywnym? Przeczytaj nasz poprzedni wpis lub skontaktuj się z nami.

Błażej Byczkowski

Błażej Byczkowski

Business Development Director

Podoba ci się artykuł?

Share on facebook
Udostępnij
Share on linkedin
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

Obsługa klienta w hotelu – 5 porad jak zbudować lojalność Gości

Obsługa gości w obiektach hotelowych jest już od dawna bardzo skomercjalizowaną praktyką, która ma łączyć sprzedaż i administrację. Jednym z podstawowych celów, które wyznaczają sobie przedsiębiorcy z tej branży, jest budowanie lojalnych relacji z klientami. Czym właściwie jest lojalność w hotelarstwie, jak ją budować i jakimi narzędziami się posługiwać, żeby zbudować stałą grupę gości?

Czytaj więcej »

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.