Ekrany dotykowe – poznaj 6 zalet zastosowania ich w biznesie

Popularność ekranów dotykowych nigdy nie była większa niż dzisiaj. Każdego dnia pojawia się więcej urządzeń, które obsługujemy jedynie za pomocą naszych dłoni. Ekrany dotykowe pojawiają się nie tylko w urządzeniach konsumenckich. Coraz więcej firm zauważa korzyści jakie płyną z ich zastosowania i inwestuje w profesjonalne urządzenia, które wykorzystują technologie dotykowe. Jakie są zalety stosowania takich ekranów? Dlaczego warto się zdecydować na taką inwestycje?

EKRANY dotykowe w świecie profesjonalistów

Chociaż większości wykorzystanie paneli dotykowych kojarzy się z użytkiem konsumenckim – smartfony, tablety czy nawet laptopy – to odgrywają one dużą rolę również w świecie biznesu. Każdy z nas codziennie napotyka w swoim otoczeniu pracowników, którzy do obsługi klienta wykorzystują urządzenia z ekranem dotykowym. Sprzedawca w sklepie nabija do systemu zakupy klienta, pracownik stacji benzynowej kilkoma kliknięciami finalizuje transakcje na urządzeniu POS, personel hotelowy potwierdza check in Gościa, a w znanej sieciówce fast food kupujemy średni flat white w interaktywnym kiosku. Jesteśmy przyzwyczajeni do obsługi z wykorzystaniem ekranów dotykowych, która jest niezwykle intuicyjna i prosta. Ale czy na pewno wiesz dlaczego warto wykorzystywać ekrany dotykowe w swojej firmie?

Ekrany dotykowe – poznaj 6 korzyści ich zastosowania

Poznaj 6 korzyści z wykorzystania ekranów dotykowych

1. Szybkość i prostota wykorzystania

Praca na ekranach dotykowych jest bardziej intuicyjna, a dzięki temu szybsza, niż praca za pomocą urządzeń wskazujących – myszek czy klawiatury. Przyzwyczajenie społeczeństwa do wykorzystania takich ekranów sprawia, że nauka korzystania np. z systemu sprzedażowego jest skrócona do minimum.

2. Oszczędność miejsca

Wykorzystanie ekranu dotykowego w urządzeniach POS (zwyczajowe 15”) zapewnia więcej miejsca na ladzie sprzedażowej. Nie ma konieczności dodawania urządzeń wskazujących, które nie zabierają przestrzeni. Jest to szczególnie istotne w przypadkach, w których szybkość działania jest równie istotna jak wygląd i estetyka miejsca. Pozostawienie wystarczającej przestrzeni na produkty dosprzedawane przy kasie czy ukrycie kabli w podstawie w przypadku eleganckiej restauracji – ekrany dotykowe w terminalach POS zapewniają te swobodę.

3. Zwiększona efektywność

Ekrany dotykowe w terminalach POS od Posiflex mają dodatkowe zabezpieczenia i ulepszenia, które wpływają pozytywnie na efektywność personelu. Wykorzystane w terminalach sprzedażowych ekrany pojemnościowe z 10 punktami dotyku sprawiają, że są niezwykle czułe na każdy dotyk. W zależności od biznesowych potrzeb w ofercie znajdują się również ekrany rezystywne, które reagują nawet na dotyk w rękawicach roboczych. Dzięki temu pracownik fabryki korzystający z terminala wykonuje swoje zadania szybciej. Dlaczego? Bo nie musi ciągle zdejmować i zakładać rękawic, żeby wprowadzić coś do systemu. Dodatkowo, ekrany są wyposażone w odpowiednie certyfikaty szczelności – IP44, IP65 – co zapewnia odporność na nawet ekstremalne warunki. Z tych ekranów dotykowych można korzystać przy skrajnie wysokich i niskich temperaturach, w wilgotnych środowiskach czy nawet tam, gdzie występuje ryzyko zalania.

4. Możliwość zaangażowania klientów

Prostota wykorzystania ekranów dotykowych pozwala zaangażować w proces sprzedażowy również klientów końcowych. Coraz popularniejsze stanowiska samoobsługowe nie cieszyłyby się takim powodzeniem, gdyby nie zastosowanie znanej wszystkim technologii dotyku. Intuicyjność systemów w połączeniu ze zmysłem dotyku powoduje, że klienci są w stanie samodzielnie przejść ścieżkę zakupową i dokonać płatności samodzielnie. To odciąża personel, ale również minimalizuje kolejki w godzinach szczytu czy usuwa barierę językową w przypadku obcokrajowców – a to tylko kilka z wielu zalet stanowisk samoobsługowych.

5. Łatwość utrzymania w czystości

Ekrany dotykowe wykorzystane w terminalach POS są zazwyczaj szklane. To sprawia, że niezwykle łatwo utrzymać je w czystości. Jest to niezwykle istotne zarówno z punktu widzenia pracowników – w końcu komu lepiej pracuje się na brudnym monitorze? Szczególną istotność zyskało to jednak w ostatnich latach, kiedy dezynfekcja i dbanie o czystość powierzchni wspólnych jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

6. Duży wybór

Technologia dotykowa od jakiegoś czasu nie jest już zarezerwowana jedynie dla smartfonów. Dzięki temu terminale dotykowe oferują najróżniejsze rozdzielczości i rozmiary ekranów, co sprawia, że każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. W ofercie Posiflex dostępne są terminale, których ekrany mają od 8” do nawet 21,5”.

Ekrany dotykowe na stanowiskach sprzedażowych zapewniają przede wszystkim szybką i intuicyjną obsługę. Pomagają znacznie zredukować kolejki i skrócić czas obsługi pojedynczego klienta. Tradycyjne urządzenia wskazujące (klawiatura, mysz podłączone do komputera PC), które wymagają znacznie więcej przestrzeni, uwagi i liczby wykonanych operacji – nie spełniają oczekiwań, jako narzędzia sprzedaży. Upowszechnienie ekranów dotykowych za sprawą urządzeń konsumenckich sprawia również, że czas wymagany na szkolenie nowego pracownika ulega znacznemu skróceniu. Zainwestuj w ekrany dotykowe, które są łatwe w obsłudze, wygodne i szybkie.

Nie wiesz czy wybrać terminal z ekranem pojemnościowym czy rezystywnym? Przeczytaj nasz poprzedni wpis lub skontaktuj się z nami.

Błażej Byczkowski

Błażej Byczkowski

Business Development Director

Podoba ci się artykuł?

Share on facebook
Udostępnij
Share on linkedin
Udostępnij

co jeszcze warto przeczytać?

POZNAJ PRODUKTY POSIFLEX

Bądź na bieżąco

Gotowe!

Kioski samoobsługowe
– wszystko co musisz (i chcesz) wiedzieć o kioskach samoobsługowych

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną bezpłatną wycenę produktów.

Odpowiedz nam na kilka pytań, a my skontaktujemy się z Tobą najszybciej, jak będzie to możliwe.